Tuesday, August 11, 2009

Apakah Malaysia terlepas daripada konspirasi dunia?

Persoalan yang saya timbulkan kali ini lebih terfokus kepada kita di Malaysia. Sebenarnya saya lebih suka melihat isu konspirasi ini dari sudut yang lebih luas, tetapi target saya adalah utk mengejutkan saudara saudara di kejiranan yang sedang tidur lena terlebih dahulu.

Sebenarnya banyak bacaan bacaan dipasaran, lebih lagi di internet membincangkan soal konspirasi dunia. Namun kebanyakannya berkisar dengan Amerika, Eropah, negara negara Arab dan Israel. Oleh kerana itulah, saudara-saudara di kejiranan masih tidur lena kerana pintu biliknya masih tidak diketuk. Bagi kita, mengapa kita perlu risaukan apa yang berlaku di sana? bagi kita asalkan periuk nasi kita di sini terjamin.

Berbalik kepada persoalan di atas, sebenarnya tidak ada tanah di muka bumi ini terlepas daripada konspirasi jahat ini kecuali dua tempat. Saya rasa saya tidak akan sentuh tentang kisah 2 tempat yang berkecuali itu kerana yang penting sekarang Malaysia sememangnya tidak terlepas.

Adakah saudara sedar sistem Demokrasi yang kita pegang malah bermati-matian mempertahankan ini adalah satu bentuk konspirasi jahat? Konspirasi yang amat jahat untuk melenyapkan ISLAM? Cuba fahami apa sebenarnya demokrasi anda tentu akan sedar mengapa ia adalah pemusnah kepada pegangan ISLAM. Kenapa UMNO dan Parti komponen lain menjadi kerajaan sebegitu lama? Kerana ia adalah pendokong pendemokrasian ISLAM. Mengapa sekarang PAS dan parti pakatan lain mula mendapat sokongan dari LUAR? Kerana akhirnya PAS juga terjerumus dalam pengdemokrasian Islam melalui pakatan yang lain. lebih lagi PAS telah menggugurkan konsep Negara Islam dan menukarkan kepada Negara Kebajikan. Adakah ia satu kebetulan? Adakah ia satu kebetulan bila mana Anwar Ibrahim yakin yang PAS akan menggugurkan Konsep Negara Islamnya pada 2002 sedangkan PAS hanya berbuat demikian dalam pilihanraya 2005? Fikirkanlah..

PR atau BN, kedua-duanya telah berada dalam jalan cerita konspirator. Seperti Parti Demokrat dan Republikan di Amerika. Kita ditenggelamkan dengan sandiwara politik 2 kumpulan dan akhirnya kita berada di dalam arus yang sama. Arus yang membawa kebencanaan Umat Islam.

Itu hanya dari segi pemerintahan, belum lagi diteliti dari sudut media yang lebih hebat kesannya. Kesan kepada generasi yang akan datang. Bangunlah saudara-saudaraku sekalian!! Agar kita dapat menilai kerja kerja jahat mereka yang tersembunyi.

1 comment:

  1. negara kenajikan hanya utk pr12.
    bukan slogan selama-lamanya pas.
    Pas itu parti islam.
    islam sentiasa berada diatas berbanding bangsa yg skrg dibanggakan.

    ReplyDelete